miércoles, 4 de abril de 2012

IKUSMEN URRITASUNA

Ikusmen urritasuna mota zabalekoa izan daiteke.Nik adibidez ikusmen urritasun nahiko handia dut,hipermetropia baitut eta 4 diotriako nibela begi bakoitzean.Zortez niretzako urritasun honentzako konponbide nahiko erosoak daude,lentillak eta betaurrekoak bezalakoak.Beste batzuek ez dute nik dudan zortea eta ez dute beraien urritasuna konpontzeko bide errazik nik bezala.

Umez jaiotzerakoan, urritasun honekin jaio ezkero ez da hain zaila izango aurrera ateratzea.Betidanik mundua urritasun honetatik begiratuz ezagutu baituzu,Arazoa larriena pentsatzen dut,jaio ondo ikusi eta ondoren urritua gelditzea dela.Oso esperientzia frustrantea izan behar du.
Ikusmen urritasuna duen edozein pertsonaren oztopo nagusiena komunikatzeko edota besteak sentitzen duena espresioez ulertzea  izango da.

Idatzizko komunikazioa errezteko braile alfabeto sistema ezagutzen dugu.Braile sistemaren alfabetoa erliebean dauden puntuz osatutako hizkiz sortua da.Honela ukimenaren bidez irakurri dezakete urritasun hau jasaten dutenek.Honek ere etorkizunerako grina piztu dit.Ni irakasle naizen einean,ikusmen urritasuna duen edozein ume toka dakidake nire klasean,gainera geroz eta gehiago eskola inklusiboa bultzatzen baita.Ikusmen urritasuna duen umearen garapen integrala bermatzeko kapaz izan nahi dut.Honetarako ezinbestekoa da braile alfabeto sistema ikastea.

Etorkizunerako karrera bukatzean jarri dudan meta bat da braile eta zeinu hizkuntza ezagutzea eta basikoki erabiltzeko gai izatea.

No hay comentarios:

Publicar un comentario